VEHBİNİN KERRAKESİ


Bu deyim, işin içindeki çapanoğlu anlaşıldı anlamında da kullanılır.

Biraz önce İbrahim bana Cephe dergisinin ilk sayılarından birisinde yayınlanan yazıyı okudu. Genişletilmiş Merkez Komitesi toplantısı 1-7 Mayıs tarihleri arasında yapılmış. Yazdığı her şeyi Cephe dergisinden kontrol ettiğimizi bildiği için artık dikkatli davranıyor. Bu toplantıda 1. Leninist konferans için karar alınmış ama bu karar da alınan çok sayıda karar gibi palavradan ibaret kalmış, böyle bir şey olmamış. Vehbinin kerrakesi şimdi anlaşıldı. 

Miro toplantının tarihini bana geç olarak haber veriyor. Haziran 1982 ortası olarak haber veriyor. Bunu iyi biliyorum çünkü İlticacılar Dairesi’ne pasaport başvurusu yapmıştım. Yapılmak istenilen ortada: Eğer pasaport alır da Suriye’ye gelirsem, toplantı yapılıp bitmiş olacak ve benden emrivaki ile alınmış kararlara uymam istenilecekti…

Neden bu kadar korktuğunu da anlamak kolay. Engin, Mayıs 1981’de Suriye’den giden kişi değildi. Her tarafta duyulan Paris ev işgallerinin önde gelen kişisi olmuştu ve artık önemli bir kitleye dayanıyordu. Titre Mihrac Ural, Engin geliyor!

Toplantıya gelebilseydim herife orada gerekeni söyleyecektim. Herhangi bir etkisi olmayacağını, öteki kişiliksiz şahsiyetlerin suratıma “nasıl konuşabiliyor böyle” diye mal gibi bakacaklarını biliyordum. Söyleyeceğimi söyleyeyim de, gerisi önemli değil. Ben değil onlar düşünsün…

Mihrac Ural’ın her şeyi yalan dolan, her şeyi katakulli. Tabii benim 1. Leninist konferans oluyor diye Haziran ortasında yazdığım on sayfalık yazı da, aslında böyle bir toplantı olmadığı için anlamını kaybediyor. Resmi olarak anlamını kaybediyor. Gerçekte ise anlamı var, zira bu yazı, daha sonra yayınlanacak ayrılık yazısının girişi gibi bir şeydi. Mihrac Ural’ın ne hiçbir kurala uymadığını bırakıyordu ne de kariyeristliğini, ne üç kağıtçılığını bırakıyordu ne de keyfi davranışlarını. Yazı kesin elindedir ama açıklayamaz. Zaten önemi de kalmadı, zira iki ay sonra ben ve Fransa ile Almanya’dan değişik yoldaşlar birlikte ayrılacaktık.

Genişletilmiş MK toplantısı dediği de Politik Büro’nun birkaç kişiyle birlikte toplanması olsa gerek. Örgüt ciddiyeti dediğiniz de böyle olur. İhtiyaca göre organ politik büro olur, merkez komitesi olur, başka bir şey de olur. Vehbinin kerrakesi anlaşılmıştır.

Ağustos 1982’de ayrılmam bütün oyunlarını bozmuştur. Oyunları ellerinde kalmıştır. “Cehennemin dibine kadar yolunuz var!..” dedim ve arkama bakmadım bile. 

Ne kadar iyi bir iş yapmışım. Politikada tecrübeyle birlikte artan sezginin önemine inanırım. İnsan bazı şeyleri bilmese bile sezebilir. Burada da öyle bir şey olmuş…

Ne iyi bir iş yapmışım ve pislik herifi pislikleriyle birlikte bırakmışım. Pisliğinde boğulacaktı. Nitekim de öyle oldu!


2 Ocak 2011