HERKES YERİNİ BULUYOR, ALİ YILDIRIM DA ...


Ali Yıldırım’ı tanımıyorum. Devrimci Gençlik tarihi ile ilgili olarak bende bir kitabı bulunuyor. Olayları kronolojik sıraya göre dizip yayınlamış. Hiç yoktan iyidir denilebilecek bir kitap. Deniz Gezmiş’in Günlüğü ise tam bir fenomen... 

Yazarımız Deniz Gezmiş ile birlikte yargılanmış ve onu tanıyan değişik insanların gösterdiği tepki sonucu kötü duruma düşmüş durumda. “Yanlış bir iş yaptım, kitabı geri çekiyorum!..” demek yerine, ısrar ediyor ve böylece de battıkça batıyor. Bazı yayınevleri kitabı satıştan kaldırdılar.

Uydurma bir kitap. Kullandığı sözüm ona belgeler de uydurma. Kitabın adı faul bir kere. Siz hiç günlük tutan devrimci gördünüz mü, duydunuz mu? Bir silahlı mücadele hareketinin, THKO’nun militanı olan Deniz Gezmiş, üstelik de kent gerilla savaşı sırasında günlük tutacak... 

Ali Yıldırım kent gerilla savaşının ne olduğunu bilmediğinden olacak, kitabın adını koyarken buna hiç dikkat etmemiş. Üstelik de 1970’li yıllar. İktidarın ve polisin her cümleden türlü çeşitli anlamlar çıkaracağı yıllar. Ve Deniz Gezmiş günlük tutuyor. Aklı başında hiç kimse böyle bir şey yapmaz. 

Ali Yıldırım zaten yeterince kepaze olmuş durumdaydı. Şimdi beni Mihrac Ural’a şikâyet etmiş ve Mihrac Ural tarafından savunuluyor!!

Ne kadar iyi bir şey. Bu durum bir insanın ne kadar çaresizleştiğini ve nereye kadar düştüğünü gösterir. Ben Alevi değilim, Allah ile kitap ile peygamber ile hiçbir zaman işim olmadı. Ama, Ali Yıldırım için tipik bir “düşkün” demek yerinde olur doğrusu. Mihrac Ural’a kadar düşmüş. 

Mihrac Ural için ayrıca bir şey söylemiyorum. Bu siteyi okumayan neredeyse yok ve Mihrac Ural’ın gerçek çehresi çoktandır ortaya çıkmış durumda. Artık sarılacağı yılan mı olur, Ali Yıldırım mı olur, fark etmiyor. Hayretime mucip olan Ali Yıldırım oldu. Bu kadar düştü demek. 

Öteki tip, Mehmet Yavuz için bir şey söylemem gerekmiyor. DYP üyesi olduğunu kendisi ifade etmişti. Mehmet Ağar’dan aldığı pusula ile Emniyet Genel Müdürlüğü arşivine girdiğini de yine kendisinden öğrenmiştik. Böyle bir kişi tabii ki bana sövüp sayacaktır. Normal karşılıyorum. Başka türlüsü anormal olurdu. Mihrac Ural ve Mehmet Yavuz zaten düşmüş kişiler. Ali Yıldırım yeni düştü. Hayırlı ve uğurlu olsun Aliciğim. Şimdi papazı buldun işte!.. 


18 Ekim 2011