MİHRAC URAL, MÜNTECEP KESİCİ’Yİ RÜYANDA GÖRÜYOR MUSUN?


Aşağıda özel harekâtçı Ayhan Çarkın’ın gazetelere de yansıyan son ifadesinden bir bölüm yer alıyor. Bu tür açıklamalarla çok karşılaşıldığı için söyledikleri ne oranda doğrudur, bilmek mümkün değil. Ne ki, ard arda yaptığı açıklamalar arasındaki tutarlılık en azından vicdan azabı çektiğini gösteriyor.
Ya sen Mihrac Ural, Müntecep kesici’yi rüyanda görüyor musun? Onu öldüren silahı kişisel silah olarak kullandığın Müntecep Kesici’den söz ediyorum. Ali Çakmaklı’yı görüyor musun? Hanna Maptunoğlu’yu görüyor musun? Gökhan Sac’ı ve Karataşlı Yusuf’u görüyor musun? Rüyanda parmaklarını gırtlağına geçiriyorlar mı? Benden uzak dursunlar diye mi, her gece Bakara Suresi okuyorsun? Öldürdüğün ve öldürttüğün insanlardan asla kurtulamayacaksın.
Ayhan Çarkın’ın sözlerinden bir bölüm:
SLOGAN ATIYORLARDI 
Çarkın’ın, öldürdüğü ve gözaltında kaybettikleri ile yakınlarının 19 yıldır rüyalarına girdiğini en çok da Cumartesi Anneleri’ni rüyasında gördüğünü anlattığını söyleyen Aygün, gözaltında kaybedilen Hüsamettin Yaman ve Soner Gül’ün öldürülmesiyle ilgili Çarkın’ın anlattıklarını şöyle aktardı: “Çarkın, ‘Yaman ve Gül yere çömeldiler. Tam tetiği düşüreceğimizde ‘insanlık onuru işkenceyi yenecek’ diye slogan attılar. Polis otobüsüne bomba atmış diye bir yalanla bizi yönlendirdiler. 20 yaşında bir çocuğu nasıl öldürdük inanamıyorum. Sonradan öğrendim hiçbir suçları da yoktu’ diyor.” Aygün gözaltındayken öldürülen Ayhan Efeoğlu’nun işkencede öldürüldüğünü belirterek şöyle konuştu: 
“Çarkın, ‘Ayhan Efeoğlu sorguda öldürüldü ve bize teslim edildi. O dönem çok patlayıcı imha ederdik. Öyle bir paket sandım. Açtık içinden insan çıktı. Sonra Cumartesi Anneleri’nin elinde fotoğrafı görünce gömdüğümüz kişinin o olduğunu anladım, mahvoldum. Cumartesi Anneleri’nin eylemlerini izledim uzaktan, öldürdüğümüz insanların fotoları taşınıyordu, bu beni mahvetti’ diyor. En çok Cumartesi Anneleri’ni görüyormuş rüyasında. 20 yıldır evlatlarını aramaları çok etkilemiş. Hâlâ İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nde müdür olarak çalışan birinin ismini verdi. Onun sorguda öldürüldüğünü bildiğini söyledi. Dürüst bir müdür diyor.” 

28 Aralık 2011