MİHRAC URAL VE BEYLERDERESİ İHBARI


Konuyla ilgili olarak 30.8.2010 tarihinde “Sakla samanı gelir zamanı” başlıklı bir yazı yazdım. Bu yazıyı okumuş olanların yeniden bakmaları gerekmiyor. Eğer okumamış iseniz, benim yazılarım arasında (okuduğunuz yazı yayınlandığı sırada) 104 numara idi. 

Kısaca özetlersem: Mihrac Ural, benim Beylerderesi’nde öldürülen üç yoldaşın yerini ihbar ettiğimi, evli olduğum İlker’in ablasının da bana “sen katilsin” dediğini, benim de bunun üzerine onu sokağa attığımı yazmıştı. “Beylerderesi’nden 34 yıl sonra bu büyük gerçeğe nasıl ulaştı, hangi kanıta dayanıyor?..” diye sorarsanız, kanıtı filan yoktu. Benim cevap vermemi istiyor ve ardından da kanıtları sıralayacağını söylüyordu. Bilinen numara. Sen konuş ben senin söylediklerinde çelişki arayıp kanıt üreteyim. Olmadı tabii…

Herife bir cevap verdim, nutku tutuldu, arkasına bakmadan dönüp kaçtı. İlker’in ablası Beylerderesi’nden sonra altı yıl benimle evli kaldı. Mihrac Ural’da bulunmaz ama başka insanlarda onur diye bir şey vardır. Sorarlar: “Hanım hanım, kardeşinin katiliyle altı yıl nasıl evli kaldın?” diye…

Ötesini yazmadım, bu kadarı yeterdi. Mihrac Ural bir daha bu konuyu açmadı. Ama olmaz ki! Bu kadar ciddi bir iddia ortaya atılıp, tutmayınca da susulmaz ki. Mesele belli aslında…

Hesabı şuydu: Böyle dersem acaba etkilenir mi? Konuyu saptırabilir miyim? Yapamadı…

Mihrac Ural sadece devrimcilerin katili, Muhabarat elemanı, MİT işbirlikçisi, örgüt parasının hırsızı değildir.

MİHRAC URAL PUŞTUN TEKİDİR

Bu tür bir davranış gösteren insana başka ne söyleyebilirsiniz? Ve bu puşt, bu tür yöntemlerle, anlı şanlı güney bölgesini yıllarca susturmayı becerdi. Karşısında sustuğunuz adam, adama benzer biri olsa bari. Tek sermayesi pislik yapmak olan puştun teki…

Ne devrimcisi, karşımızdaki adam bile değil. Bazı arkadaşlar pisliğe bulaşmak istemedikleri için susmuşlar, öyle diyorlar. Boş versenize siz…

Herife bütün pisliklerini tek tek yedirdik. Bu arada galiba başka pislikler de bulacağız. Onları da yediririz. Bu alışkanlığımız 1974’ten kalmadır. Bu örgüt, sonradan devrimci hareketin en büyük örgütü olacak olan Devrimci Yol ile gırtlak gırtlağa boğuşularak kuruldu…

Kuştan korkan darı ekmez. Mihrac Ural kuş bile olamadı…


20 Ocak 2011