MİHRAC URAL'IN YENİ MSN'İ


H. Şenol arkadaşımızın Mihrac Ural ile yazışmalarının ikinci bölümünden seçme saçmaları İbrahim Yalçın bir yazısında okurlarımıza iletmişti. Şimdi msn’in ilk bölümü elimize ulaştı. İlk önce metnin tamamını okudum. Yaklaşık iki yıl önce yazılmış karşılıklı iletiler ve açıkçası Mihrac Ural’a acıdım. Daha bu site kurulmamış ama kaybedeceğini anlamış ve benim tutumumdan dert yanıyor. H. Şenol’un o zaman adını bile bilmezdim ve tanımadığı bir insana benden dert yanıyor. Doğrusu acıdım! 

Kaybedeceğini nasıl anlamış? 

Benim hakkımda otuz yıl öncesi bilgisine dayanarak bir hesap yapmış ve harekete geçmiş. Nedir otuz yıl önceki bilgi? Engin kısa vadeli işlerde iyi değildir, ama uzun erimli işlerde başarılıdır. Yani eğer kısa vadede geriletebilirsem, kazanırım. Fena bir plan değil, tek eksiği bu bilginin otuz sene önce doğru olması ama artık doğru olmaması. 

Eskiden kısa vadeli işlerde iyi değildim. Örneğin kısa sürede büyük saldırıya geçemezdim. Kısa sürede gelen büyük saldırı karşısında konumumu iyi ayarlayamazdım. Bu benim önemli bir eksiğimdi ve eksiğinden öğrenebilen bir insanım. Bu eksiklik çoktan geride kaldı. Bunu anlamadan saldırıya geçen Mihrac Ural da epeyce kötü duruma düştü. 

Bir söz vardır: Türk gibi başla, İngiliz gibi bitir… İngiliz gibi bitirmek benim eski özelliğimdir, ama Türk gibi başlayamazdım. Türk gibi başlamak, büyük bir hızla başlamak demektir, ama nefesiniz yetmez ve kesilirsiniz. İngiliz gibi bitirmek ise, nefesin sonuna kadar yetmesi demektir.  Son otuz yılda büyük bir pratik yaşadım ve böylece Türk gibi başlamayı da öğrendim.  

Mihrac Ural, büyük saldırısı karşısında gerilemediğimi görünce, kaybedeceğini anlamış. Mücadele nispeten daha uzun vadeye yayılıyorsa, kazanması mümkün değil. Önceden de anlatmıştım: 2008 yılı sonbaharında –yani bu site kurulduktan birkaç ay sonra– tanık82 adlı sözüm ona bir arabulucuyla bana uzlaşma teklif etmişti. “Mihrac yazıları kesmeye ve bir süre sonra da yazılmış her şeyi ortadan kaldırmaya hazır” mesajı bana iletilmişti. Reddettim! 

Bunları savaşa girmeden önce düşünecektin. Kendi düşen ağlamaz demişler. İyi işler iyi ekiplerin işidir. Papatyalarınla iyi iş yapamazsın. Yapsan yapsan soytarılık yaparsın. 

27 Şubat 2010 

NOT: MSN yazıları İbrahim Yalçın tarafından yayınlandığı için daha sonra enginerkiner-konukyazılar blogunda yer alacaktır. İlerde yeni msn’in enteresan bölümlerini okurlara ileteceğim.