REYHANLI SANIKLARI NASIL BU KADAR HIZLI BULUNDU?


Bugün Reyhanlı katliamını kimin yapmış olabileceği konusunu tartışırken biliniyor sandığım bazı konuların bilinmediğini fark ettim.

Arkadaş bu katliamı devletin yaptığı görüşündeydi ve bu görüşüne en önemli kanıt olarak da eylemi yapanların hemen açıklanmasını gösteriyordu.

Gerçekten de katliamdan bir saat sonra İçişleri Bakanı bu eylemi Mihrac Ural ve Acilciler’in yaptığını açıklayacaktı.

Bu kadar hızlı yapılan bir açıklama eylemin AKP tarafından yapıldığını göstermiyor muydu?

Soru haklıydı ve normal olarak bu hızlı açıklamanın büyük kuşku uyandırması gerekirdi. Ne ki, işin içinde başka işler vardı ve bunları bilerek değerlendirme yapmak doğru olurdu.

Anlattım…

Mihrac Ural yaklaşık beş yıldan beri Hatay’ın “ayrı varlık” olduğunu ve Suriye’ye bağlanması gerektiğini, Acilciler’in de bunun için mücadele ettiğini yazıyor.

Örgütün Hatay’da Arap Alevileri arasında güçlü olduğunu defalarca belirtti. “Castro’nun Havana’ya girdiği gibi ben de Arap halkının önünde Antakya’ya gireceğim” diye bile yazdı.

Hatay halkını Suriye’deki iç savaşın ardından Suriye’den gelen sığınmacılara karşı eyleme çağırdı. Bu arada Acilciler’in de eylem yapacaklarını belirtmekten de geri durmadı. Bunları bloglarında yazmakla da kalmadı sürekli olarak değişik yazarlara ve bilinen isimlere gönderdi.

Reyhanlı katliamı yapıldığında durum buydu.

Sordum: Sen hükümetin yerinde olsan bu kadar zamandır ilan edilenleri doğru kabul edip açıklama yapmaz mıydın?

Arkadaşım, “Bunları bilmiyordum, doğrusu yapardım” dedi.

Hükümet yıllardır defalarca yazılan şeyleri doğru kabul etti ve açıklama yaptı. Mihrac Ural yargısız infaza kurban gitmedi, kendi infazını kendisi yaptı.

Benzer bir durum Banyas ve Bayda’daki katliamlar için de söz konusudur. Şebiha örgütü tarafından yapılan bu katliamlar için Mihrac Ural “İlgim yok” diyor.

İyi ama bu katliamların gerekliliği üzerine konuşma yapan ve bunu da videoya alıp internet üzerinden dağıtan sen değil misin?

İnsanlar ilgin olmayan bir eyleme seni karıştırmıyor ki…

Sen kendin üstleniyorsun, sonra da baktın pabuç pahalı, reddetmeye çalışıyorsun.

Reyhanlı katliamının sanıkları Mihrac Ural sayesinde çabucak saptandı.

Dahası var ve önceden de belirtmiştim: Bu eylem acemilerin işidir. Muhabarat’ın merkezi olarak ya da başka bir merkezi istihbarat örgütünün bu işi yaptığını sanmıyorum. Bunu yapan yerel bir örgüttür.

Bunu nereden mi çıkarıyorum?

Bir aracı havaya uçurarak eylem yapacaksanız bu aracı satın almazsınız, çalarsınız. İntihar eylemi yapacaksanız, ayrı, o zaman eylemci de öleceği için araç satın alınabilir. Bunun dışında aracı satın almak, eylem yerinde kartvizitini bırakmak gibi bir şeydir. Aracın şasi numarasından sizi hemen bulurlar. Nitekim eylemden kısa süre sonra Mehmet G. Adlı şahıs aranmaya başladı.

Arabanın şasi numarasından kimin tarafından satın alındığı bulunmuştu.

Muhabarat merkezi, MİT ya da başka bir merkezi istihbarat örgütü böyle hata yapmaz. Bunu yapan yerel bir örgüt olabilir ancak…

Unutmayalım, Suriye’de merkezi yönetim önemli zaaflara sahip. Muhabarat yok, Muhabaratçıklar var. Bekleyelim göreceğiz.

18 Mayıs 2013



*